SME o Kryme

Autor: Robert Vašíček | 20.3.2014 o 15:07 | (upravené 20.3.2014 o 15:20) Karma článku: 8,52 | Prečítané:  778x

Po nežnej som dúfal, že spravodajstvo sa stane aspoň ako-tak objektívnym. Teraz je nesporné, že som sa nádejal asi naivne.

16.marca som čítal článok Petry Procházkovej Krym sa už chystá na rubeľ, v pochybnom referende zvolil Rusko. Článok končí vetami „Ruble tu začnú fungovať už v apríli,“ povedal podľa Kyiv Post krymský vicepremiér Rustam Temirgalijev. Ukrajinské hrivny však budú prijímať ešte rok. Rovnako tiež oznámili, že zrušia ukrajinčinu ako oficiálny jazyk. Na polostrove bude len ruština a krymská tatárčina. Žije tu 22 percent Ukrajincov, no väčšinou hovoria po rusky. Išiel som sa pozrieť na Kyiv Post. Bolo zrejmé, že odvolávka musí byť na niečo publikované posledných pár dní, tak som vyhľadával všetky články s textom "temirgaliyev" za posledných 7 dní. Našiel som tri, prečítal ich a relevantným sa zdal byť najnovší, Crimean vice premier says more than 80 percent will support secession in vote, admits presence of Russian troops zo 16.3.2014. Naozaj je tam informácia, že v apríli zavedú rubeľ, chýba tam však akákoľvek zmienka o zrušení ukrajinčiny ako úradného jazyka. Túto informáciu som nenašiel ani v ostatnej elektronickej tlači, ktorú zvyknem aspoň prebehnúť, a hľadal som ju veru intenzívne.

Podobne som bol neúspešný, keď som pátral po správe Ukrajinská prokuratúra tvrdí, že pozná identitu ostreľovačov z Kyjeva. Je to správa (z TASR), ktorá je dosť divne formulovaná a ktorej asi jediným účelom bolo oznámiť, že ostrelovači neboli z vtedajšej opozície. Podľa mňa je to jedna z najzávažnejších správ posledných dní, napriek tomu som na ňu nenatrafil ani v českých, ani v maďarských, rakúskych novinách a ani v ďalšej elektronickej tlači, ktorú sledujem (FAZ, Washington Post, BBC). Najpodivnejšie bolo, že som ju nenašiel ani v zozname správ tlačovej agentúry UNIAN, ktorá ju mala vydať.

Pochopiteľne nemôžem vylúčiť, že tie správy sú pravdivé a že som mal proste smolu, že som ich zdroje nenašiel napriek značnej snahe. Prečo však nemôžem nájsť v SME správu, ktorá išla včera celý deň aj s videom na Euronews, a ktorá sa dnes objavila o.i. aj na stránkach Lidoviek Ukrajinští poslanci zbili ředitele televize, přinutili ho podepsat rezignaci?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Muž žijúci so ženským srdcom. Najťažšia bola rekonvalescencia

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.


Už ste čítali?