Lacnejšie to však nebolo. Mám totiž ročný predplatný lístok. Nie som nijaká výnimka - na predplatné lístky jazdí väčšina cestujúcichbratislavskej MHD. Taká malá menšina si kupuje lístky cez SMS, a O2 im umožní kúpiť ich so zľavou. Prečo však tvrdí, že aj my ostatní máme tú cestu autobusom lacnejšiu, keď to zrejme nie je pravda?
(reklamný leták O2 na okne autobusu DPMB)
Aspoň priateľ moje dcéry si mohol užiť lacnejšiu jazdu. Bol by si kúpil ten SMS lístok tak či tak, keďže nemal poruke papierový, ale hrialo ho, že ušetril, keď videl ten plagátik. Hrialo ho však iba dovtedy, kým mu prišla mesačná faktúra a zistil, že platil celú sumu. Nemal totiž túto službu "aktivovanú". (Prečo sa vlastne musí "aktivovať"? Obávajú sa, že niektorý zákazník si praje lístok za plnú cenu a dotklo by sa ho, keby dostal tú zľavu bez svojho súhlasu?)
Korektný text (taký, ktorý nikoho neklame) by na letáčiku mal byť:
Keď ste O2, kúpili ste si SMS lístok a máte aktivovanú túto zľavu,cestujete lacnejšie aj týmto autobusom. Je pravda, že je to veta o niečo ťažkopádnejšia, ale neklamať zákazníkov by malo byť prioritou každej slušnej firmy. Pravdu povediac, ani si neviem predstaviť, čo ich k tomu vedie. Za najpravdepodobnejšie považujem, že tvorcovia reklamných textov už nie sú spôsobilí rozlišovať, čo je pravda a čo pravda nie je. Ako zákazník O2 si myslím, že takéto reklamy nepotrebujú. Prešiel som k nim pred mnohými rokmi z T-Mobile, a hneď mi klesli platby zhruba na tretinu.(Kvôli nejakej zľave na SMS lístok by som operátora nikdy nemenil, aj keby som si taký lístok občas kupoval.)Doteraz som bol s nimi maximálne spokojný, aj keď je pravda, že posledné novinky ma nenapĺňajú nadšením. Mobilný operátor sa má starať o moje telefonovanie a služby s tým spojené, a nie ponúkať mi 40% zľavu na mrazenú pochúťku či druhú šálku kávy čojaviemkde len za 50 centov. To sú hlúposti menežerov, ktorí už nevedia, čo majú vymyslieť, aby to veľa nestálo a aby sa to tvárilo ako výhoda.